Bu Blogda Ara

29 Ekim 2016 Cumartesi

HER GÜN İKİ LİTRE SU VE FAYDALARI

Herkese merhabalar kızlar
 
Öncelikle Cumhuriyet Bayramı'nızı en içten dileklerimle kutlarım. Umarım ülkemiz için her zaman güzel günler görürüz. Sahip olduğumuz Cumhuriyet'in değerini biliriz.
 
Bugün sizlere gün içerisinde içtiğimiz suyun öneminden ve bana kazandırdığı faydalardan bahsetmek istiyorum hem de bariz faydalardan. Yaklaşık üç hafta önce nesinblogu tarafından #berabersuiçelim adlı tage davet edildim. Her gün iki litre su içip bir hafta ve bir ay sonra bunun etkilerini paylaşacaktık. Anca üç hafta sonra fırsat bulabildim. Dedim o zaman bloğa yazayım :)
 
Su içmenin faydaları saymakla bitmez. Kadınlarda vücut ağırlığının %50'si sudan oluşmakta. İnsanlar aç kalmaya bile neredeyse 40 gün dayanabilirken ne yazık ki su olmadan anca bir kaç gün yaşayabiliyoruz. Su vücuttaki ödemin ve toksinlerin atılmasına yardımcı olurken, bağırsak sisteminin de daha iyi çalışmasını sağlar. Ayrıca vücuttaki nem dengesini sağlayarak soğuk ve sıcak havalara vücudumuzun daha iyi cevap vermesine neden olur. Ayrıca böbrekleri en iyi çalıştıran ve mesane iltihabını engelleyen en önemli şey.
 
 
 
Bunlar çoğumuzun bildiği faydalar. Gelelim benim bizzat deneyimlediklerime. Dikkat bundan sonraki kısım çok önemli tavsiyeler içermektedir. Lütfen dikkatle okuyun.
 
Öncelikle suyun en büyük faydası cildime oldu. Karmadan yağlıya dönük bir cildim var. Dolayısıyla siyah nokta ve yağ butonlarının bolca olduğu bir yüzüm var. Ancak ciddi olarak söylüyorum bu ay gözle görülür bir şekilde azaldılar. Düşünün ki beni rahatsız edecek boyutlara geliyorlardı. Tabi ki yine her gün temizliyorum. Ancak suyun etkisi azımsanacak durumda değil.
 
İkinci etkisi sivilcelerim. Her adet dönemimde garanti çıkarırım. Benim için gelenek gibi bir şeydir. Ancak bu ay yüzümde bir tane sivilce çıkmadı. Kesinlikle suya bağladım. Ayrıca yüzüme dokunduğumda gelen yağ hissi de çok azaldı. Çünkü su yüzdeki nem dengesini de sağlıyor.
 
Gelelim benim için en önemli etkisine. Tabi ki kilo verme. Bu yaz 90 kiloya kadar çıkınca ciddi bir zayıflama programına girdim. Hem diyet hem spor. Sporda su zaten çok önemli. Hem terlerken kaybettiğiniz suyu geri almalısınız. Hem de kaslar yüksek oranda su tuttuğundan kaslarınızı kaybetmemek için bol bol tüketmelisiniz. Ayrıca yemeklerden yarım saat önce içilen bir bardak su sizi tok tutacak ve daha az yemenizi sağlayacaktır. Size önemli bir ipucu sabah aç karnına sıcak suyun (ama içebileceğiniz sıcaklıkta olsun, ılıktan biraz sıcak) içerisine bir miktar tarçın, yarım limon, bir iki karanfil koyup içerseniz daha düz bir karına sahip olabilirsiniz. Karın yağlarını yakmaya yardımcı oluyor. Ben koca bir bardağın içine bu malzemeleri hatta biraz da zencefil koyup kaynamış suyu üstüne döküyorum, soğumasını bekleyip içiyorum. Şimdi soğuklar da geliyor. Grip içinde birebir. Karın konusunda bizzat deneyimledim. Bana güvenin :)
 
Diğer tüyo ise gün içerisinde içtiğim suları da bu sıcaklıkta içmek. İlk zamanlar biraz sıkıntılı gibi olsa da kesinlikle alışıyorsunuz. Şöyle düşünün vücudunuzdaki yağ neredeyse katı formda. Buna en iyi gelecek şey yanmasını sağlayacak sıcak su. Bunu margarin gibi düşünün anca sıcak suyu döktüğünüzde yumuşamaya başlayacaktır. Böylece vücudunuzdaki yağlar yumuşayacak ve spor yaptığınızda daha rahat yakmanızı sağlayacak.
 
Gün içerisinde alabildiğiniz her şeyden su almaya çalışın. Ama saf su içmenin de faydasını unutmayın. Siz de günde iki litre su içip bunun etkilerini benimle paylaşabilirsiniz.
 
Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder